NEW YORK - Kan to trediverne fyre, der aldrig har været gift redde ægteskabet?
Nå, det er New York, så de kan lige så godt prøve.
Mød Brian Schechter og Aron Schildkrout, skaberne af online dating site HowAboutWe, der indtil sidst rettet en oplagt demografisk: singler.
Siden 2010, har siden opfordret dem til at pitche dato ideer online og reagere på datoer de kan lide. Nogle af de seneste idéer: ridning motorcykler rundt og se Star Trek (Texas), spise bøf og krammer i regnen (Akwa Ibom, Nigeria), og viser op med bind for øjnene på en café og lade "vores stemmer og fantasier beslutte, om en 2. date" ( Bonn, Tyskland).
Stedet har været en succes, tiltrækker mere end 700.000 dato ideer. Men grundlæggerne fandt hurtigt ud af den kommercielle paradoks datingside: Jo bedre man er til at finde kærlighed til en klient, jo hurtigere hun afmønstrer og ophører med at betale dig.
"Hvis du lykkes," Mr. Schildkrout siger, "du taber."
Og så fyrene spurgte sig selv: Hvad nu hvis en dating site ikke stoppe ved at finde, du elsker? Hvad hvis det også hjulpet dig "date" dit liv partner, og gennem overraskelse og fornyelse af denne dating, at blive forelsket?
Senere på året, vil Mr. Schechter og Mr. Schildkrout frigive deres svar på disse spørgsmål: en ny dating portal med fokus på engagerede par. Det vil søge at få dem ud af deres rutiner, fra deres fødder, og i byen for hyppige datoer.
Selv for to usandsynlige forretningsmænd, der begyndte deres karriere som skolelærere, er forretningslogikken sletten: Der er penge at arrangere datoer for 50 år i stedet for de seks til 12 måneder, at HowAboutWe sin single kunder tendens til at vare.
Men de to mænd, der har været bedste venner siden børnehaven, vil fortælle nogen, der lytter, at deres mission er dybere. De mener, at datoer - overraskende, sexet, foryngende datoer - er, hvad ægteskab skal overleve i en tid, hvor det bliver et valg mere end en nødvendighed for så mange.
"Vi ønsker at bygge et produkt, der hjælper folk med at finde og opretholde kærlighed - og jeg tror, at opretholde kærligheden del er hårdere," Mr. Schechter sagde over en kop kaffe på W Hotel på Times Square.
En singler sted, sagde han, er enkle nok. Han taler om sin nye sag i langt høiere vilkår. Målet er "at finde ud af hvordan man kan gøre det således, at skilsmisser går ned, og at det bliver normen for folk at føle sig som deres forhold rent faktisk opfylder deres eksistentielle håb."
Mr. Schechter og Mr. Schildkrout er næppe de første mennesker bekymrede over tilstanden af ægteskab og skilsmisse i den vestlige verden. Men denne bekymring tendens til udtryk oftere af religiøse ledere og archconservatives end ved to aldrig gifte mænd der studerede meditation i Indien og har kontorer blandt de kunstnere, forfattere, byggemarkeder typer og organisk-vin-swilling hipsters i Brooklyn.
Fordi ingen nogensinde har giftet sig, følte Mr. Schechter og Mr. Schildkrout de havde brug for at undersøge den institution, før de søger at reformere den. De bestilte en undersøgelse baseret på interviews med engagerede par om deres dating liv.
Hvad de fandt var, at den entusiasme, der vises på deres singler stedet - folk frimodigt foreslå taco-hopping datoer og prankster datoer og med bind for øjnene datoer, folk grådige konstant for den nye - falmede hurtigt for engagerede. Pantsætninger og børn og budgetter undergravet energi. Par ændret. De begyndte at ønske, hvad var sikker, ikke frisk.
Nogle uddrag fra deres interviews. ". Meget prisbevidste og har brug for at føle sig som hun få en deal" "er ikke en romantisk og ikke planlægge meget i forvejen" "Novelty aftager." "Du er mere vant til hver hinanden og forsøger mindre. "" De sædvanlige problemer med babysittere. "Et af de emner sidste mindeværdige dato involveret" gå ud til særlig tysk restaurant omkring et bestemt ærinde de havde planlagt i Ikea. "
Uden start-up galakse, kan folk høre disse interviews og sige, "Jamen, det er livet. Folk alder. Ting ændrer sig. "Men hvis digitale folk har en afgørende indbildskhed, det er, at mennesker er plastik, og at der er et hack til næsten alt.
Hver blokering HowAboutWe findes blandt de engagerede par de studerede har en tilsvarende funktion på det nye websted. For at overvinde den inerti det opdages, vil stedet tilbyde fuldt pakket dato ideer. For at løse logistiske kvaler, er HowAboutWe arbejder på at gøre de pakker tilgængelige med et enkelt klik, der vil booke din taxi, teaterbilletter og hjørne bord på den italienske trattoria.
For Mr. Schechter og Mr. Schildkrout, fører hver idé til en anden. De kunne arrangere babysitter for par. De kunne hjælpe slouchy ægtemænd sende, med et enkelt klik, fancy dato invitationer, der tyder på en arbejdskraft af mange klik. De kunne tillade par at følge datoerne for andre par, de beundrer - en digital måde at holde op med Joneses.
Det er svært at tale med Mr. Schechter og Mr. Schildkrout at undgå følelsen af, at der er noget personligt i denne søgen. De byggede deres singler websted tilbage, når de var single og søger datoer. De har da hver fundet en stabil romantisk partnerskab, og måske de ønsker at forbedre ægteskab før den traf sin højtidelige løfter til sig selv.
"Der er inerti, der gør kærligheden svær at opretholde, ligesom der er inerti, der gør sundhed svært at opretholde over tid," Mr. Schildkrout sagde. "Men det betyder ikke, at det isn'ta virkelig ædelt mål - og noget folk ønsker og vil betale for - at forsøge at bekæmpe den inerti, at skabe en opadgående kærlighed kurve. Vi ønsker en eksponentiel kærlighed kurve, når vi måler kærlighed mod tiden. "