torsdag den 20. januar 2011

Madlavning som hobby og dating Teknik


Mænd bruger mere tid i køkkenet i Japan - og elsker det! Denne mad tendens i Japan, der rapporteres af USDA Foreign Landbrugs Service, kan være værd at gøre en mental note til USA marketingfolk. Som baby boom-generationen bliver gammel, kan mænd, der er på vej ind pensionering være på udkig efter noget at gøre, der kan finde en note med damerne i deres liv. Og endnu yngre japanske mænd tilsyneladende føler, at køkkenet færdigheder giver dem en lille social mojo. Her er, hvad USDA siger om udviklingen i Japan:

Japanske forbrugere er at finde flere og flere grunde til at bo i og kog derhjemme og antallet af japanske mænd, der er aktivt engageret i køkkenet synes at være stigende. Japanske mænd er at træde ind i køkkenet for en række forskellige årsager, herunder vedtagelse af madlavning som en hobby efter pensioneringen og bruge madlavning klasser og deres nye madlavning færdigheder for at møde kvinder.

Japanske forbrugere er at finde flere og flere grunde til at bo i og kog derhjemme og antallet af japanske mænd, der er aktivt engageret i køkkenet synes at være stigende. Japanske mænd er at træde ind i køkkenet for en række forskellige årsager, herunder vedtagelse af madlavning som en hobby efter pensioneringen og bruge madlavning klasser og deres nye madlavning færdigheder for at møde kvinder.

Madlavning bliver den nye Retirement Hobby: Mens et flertal af deres tid blev brugt på arbejde, er mange mænd konstateringen af, at når de går på pension, de har intet at gøre med deres nyerhvervede frihed. Deres hustruer, hvis de er gift, har allerede etableret sociale cirkler og aktiviteter, mens mænd kan få til at redefinere deres sociale gruppe nu, at de ikke længere arbejder. Mange mænd er konstateringen af, at en af måderne at gøre dette på er at deltage i en madlavning klasse. Disse klasser for seniorer fremmes på grundlag af sundhedsmæssige, anvendelse af idéen om at lære at lave mad og engagere deres sind og hænder. Den fordel er, at disse mænd er ude af huset, og at de vil få nye færdigheder i køkkenet for at vise deres koner eller venner. Skolerne tyder også på, at parret tager klassen sammen til en behagelig og positiv aktivitet.

Madlavning som en ny Dating Teknik: Japansk Bachelors, både unge og gamle, har også øget deres tilstedeværelse i madlavning klubber og klasser. I fortiden, var der mange madlavning skoler ikke tillader mænd at deltage i, og nu, at denne begrænsning er blevet løftet, har mandlige medlemmer løbende vokset. Disse skoler har endda skabt specialiseret klasser for bachelorer, uanset om det at lære at lave mad enkle måltider for sig selv derhjemme eller ønsker at imponere deres kvindelige kolleger med deres kulinariske evner. Tendensen tilsyneladende lettede efter SMAPxSMAP, en sort show vært mega stjerner musikalske gruppe SMAP, gjorde et segment, hvor SMAP medlemmer, stilles og præsenteres retter til gæsterne. Dette bidraget til at gøre mandlige færdighed i køkkenet sexet. Andre mænd hævder motiver såsom at bruge klassen til rent faktisk at finde datoer gennem partner arbejde hævder, at de allerede ved, at de har mindst én ting til fælles, som gør klasseværelset til et ideelt sted at bryde isen og få at vide enlige kvinder rundt om i samme alder.

Konklusion: Samlet set ser det ud til, at mænd tager en mere aktiv rolle i køkkenet og nyder det. Selv om de fleste af de yngre mænd (20's og 30's) siger, at de aldrig set deres fædre i køkkenet, de føler, at det er blevet en vigtig færdighed at have i et forhold og i livet. De ældre mænd og synes at være reagere positivt på aktiviteten af madlavning klasse / madlavning derhjemme og nyde den nye kvalifikationer. Som mænd begynder at tage mere interesseret i madlavning, marketing til den nye demografiske kan blive mere og mere vigtigt. Mens kvinder altid har været den vigtigste mål for mad markedsføring, vil denne ændring, da mænd træder ind i forklædet og tage en større rolle.