torsdag den 8. september 2011

Styring med spørgsmål


Jeg er en salgschef for en stor finansiel salgsorganisation. Som sådan jævnligt jeg deltage i salg konferencer, kurser og workshops. På et særligt seminar var emnet kontrollere salget af førende med spørgsmål.

Efter dagens konference var ovre, en ven og jeg var i hotellets bar med et par cocktails. Da vi er baseret ud af Florida, og konferencen blev i Chicago i om vinteren, det var tydeligt, at vi var out-of-towners.

Anyway, vi øje på en meget attraktiv, ung kvinde sidder alene over baren fra os. Da vi allerede diskuterede dagens seminar emne, jeg fortalte min ven, at jeg troede jeg kunne bruge den samme teknik til at møde hende og få hendes nummer. Så vi satse på det.

Jeg så gik hen og sagde undskyld og præsenterede mig. Hun på sin side sagde hej. Jeg fortalte hende, at hun så ud som om hun var fra her omkring, og hun er aftalt. Jeg sagde, "Great. Lad mig spørge dig, hvad er din yndlings måltid, hvis du kunne have noget, du ville?" Hun svarede noget spørgende, "Lobster".

Jeg sagde, "Perfect. Her i Chicago, hvad der ville være din foretrukne sted at have hummer, hvis du kunne gå nogen steder, du ville?" Hun sagde, "Jeg elsker Lobster Diablo på King Krabbe Tavern".

"Virkelig? Så hvis du havde vundet, ved jeg ikke, siger en radio konkurrence giver ud gratis hummer middage på King Krabbe fredag ​​aften, ville du sikkert gå, ikke?" Hun tænkte, sagde, "Ja, jeg tror jeg ville." "Selv hvis du skulle spise middag med en af ​​de andre vindere af konkurrencer?" "Ja, jeg tror det ville være ok" hun smilede.

"Selv hvis den anden vinder var mig?" Hun tænkte et øjeblik, og jeg bare ventede med et lille smil til hende til at svare. "Nej, det ville jeg ikke have noget imod" sagde hun stadig med et lille smil.

"Så, fredag ​​aften på King Krabbe Tavern vi mødes til middag. Er otte thirty ok?" "Ja". Hun smilede, "Det er fint."

Så vi udvekslede visitkort og jeg fortalte hende, at jeg ville kalde hende fredag ​​i dagen for at sikre, at vi koordineret alt. Så at fortælle hende, kunne jeg ikke vente, jeg vendte om og gik tilbage til min ven på den anden side af baren.

Af den måde, er dette en sand historie. Der er flere lektioner her, som rent faktisk kom ud af flere salgsteknik og seminarer, som jeg har undervist og deltaget.

Første, (og som dit nyhedsbrev altid er enig i) Jeg nærmede sig hende i en sikker, men ikke-truende måde. Så vil jeg blot præsenterede mig (langt den bedste "pick-up line" der er). Dernæst spurgte jeg en række tilsyneladende uskyldige spørgsmål, og hun følte sig sikker besvare dem. Justeres derefter hendes svar med at gentage spørgsmålet i en sådan måde, at det var rettet mod "tæt" eller at opnå, hvad jeg ville fra samtalen.

Ved at have hendes enige om at spise middag med en fremmed (citat, den anden vinder), det ville meget svært for hende at sige nej til min invitation uden at være ekstremt uhøflig. Desuden synes jeg, at hun værdsatte det unikke ved denne tilgang.

(Jeg tror også, at hun havde fat i mig halvvejs igennem, men blev nyde spillet, som det ofte er tilfældet.)

Vigtigst er det, som det ofte fremgår af DJ nyhedsbreve, var det kombinationen af ​​det unikke og tillid, der åbnede døren.

PS For dem i feltet Salg derude. Husk, alt er salg. Tag hvad du har lært i dit arbejde og anvende den til dine mål uden for kontoret. Du vil blive overrasket.

Den Flørting Signs