søndag den 13. november 2011

Sådan Fake en god Smile


Jeg har tendens til at være en reserveret person, og jeg har bemærket, at mange gange, når jeg nærmer mig nogen (ikke nødvendigvis picking up kvinder), jeg ikke smiler så meget som jeg burde.

Når du har et alvorligt udtryk i dit ansigt folk har tendens til at holde sig væk. Det fortæller verden, du ikke ønsker at blive generet lige nu. Nogle mennesker kan endda fortolke det som arrogance.

Vi ved alle, hvad en vigtig ikke-verbal cue smilende er, når der beskæftiger sig med andre mennesker. Faktisk er det af vital betydning for enhver form for social succes.

Men hvis du er genert, nervøs, eller bare at have en stressende, travl dag, kan det være svært at knække et smil.

Selvfølgelig kunne du altid fake det. Jeg har prøvet dette med varierende grader af succes. Det er bedre end ingenting, men der er ingen erstatning for den ægte vare.

Så hvordan kan du knække en ægte smil, når du virkelig ikke føler alle, at muntre?

Simpel: Tænk på noget hylende morsomme, når du laver din tilgang.

Jeg har prøvet denne teknik flere gange i løbet af de sidste par måneder. Jeg bruger altid det, når jeg har travlt og stresset i løbet af midterms eller finaler, og ja, det virker.

Dag, mens der beskæftiger sig med en sød receptionist på mit universitet, kom en Dave Chappelle vittighed til at tænke på, og jeg kunne ikke lade være med grin, da jeg gik op til sit skrivebord. Flirting straks fulgte.

Havde jeg ikke smilede, det dynamiske i vores udveksling ville have været helt anderledes.