onsdag den 14. november 2012

The New High-Tech Dating Technology


Af Jenna Wortham

Online dating-tjenester har længe lovet at hjælpe folk med at finde en mage ved hjælp af statistisk videnskab at forudsige personlig kemi. Men nogle af de største tjenester tilføjer nu en retro twist.

Flere steder er at bringe folk sammen på den gammeldags måde, med singler fester, hvor folk kan menneskemængde sammen på barer, mens indtagelse af alkohol og flirte.

"Der har været så mange gange jeg har mødt op med en person fra internettet personligt og ikke føler en gnist," sagde Emily Clapp, som var på en nylig øl-smagning arrangeret af den populære dating site OkCupid i en kælder bar på Lower East Side på Manhattan. "Det er så skuffende at investere al den tid e-mail og derefter ... noget. "

Ligesom mange andre, siger Ulla Clapp offline begivenheder kan hjælpe med at identificere en potentiel dato hurtigere. Online, finder de de kan tilbringe uger eller måneder udveksler beskeder med nogen og derefter planlægge middag eller drinks - kun til at indse inden for få minutter, at datoen er en dud.

"Der er kun så meget du kan gøre med data," siger Susan Etlinger, en analytiker ved højdemåleren Group, der rådgiver virksomheder om, hvordan man bedst bruger teknologien. "Der er altid det ukendte, der har at gøre med feromoner og den menneskelige natur."

Men hvorfor har du brug for at tilmelde dig en dating site til at mødes med nogen i en bar? Ms Clapp, en 31-årig skat revisor, sagde, at de steder, fungerede som et filter, hvilket gør det mere sandsynligt, at de andre deltagere var også single, søger romantik og ikke alt for utryg. Men uundgåeligt, sagde hun, "det er en lidt mere tilfældig end almindelige online dating."

De offline begivenheder, kun for medlemmer, der tilbydes som en del af deres månedlige abonnement eller for et mindre gebyr. Mens mange af de arrangementer afholdes i stænger, andre centreret omkring aktiviteter som at lære at lave frisk pasta, som går på vandreture eller spille Skee-Ball. Både Match.com, en betalingskanal, og OkCupid, som blev købt af Match sidste år, men fungerer uafhængigt, bliver bag offline idé. Match købte kommerciel tid under OL for at fremme "The Stir," som den kalder sine sammenkomster. I en annonce, som er siges at skildre scener fra de faktiske Match begivenheder, en boblende blondine spørger en ny ven, "UCLA?" Og derefter klinker: "All right, Bruins!"

Match, der har næsten to millioner betalende brugere, siger, at det har holdt et par hundrede arrangementer hver måned siden maj i mere end 50 byer. OkCupid, som siger det har 2.900.000 aktive medlemmer, har organiseret omkring 100 arrangementer i New York siden begyndelsen af ​​juli, og har planer om at bringe ideen til San Francisco, Los Angeles, Chicago og et par andre byer i oktober. Det siger også det er omlagt sin virksomhed til at sætte begivenhederne i spidsen.

Mindre tjenester tilbyder også sammenkomster. MeetMoi, hvis app kan brugerne sende deres placering og arrangere en hurtig kop kaffe eller drink, har været vært for træf for at bringe flere af sine brugere til den samme plads på samme tid. Og Nerve, en sex og dating site baseret i New York, siger, at det arbejder på en mobil applikation, der vil understrege nærliggende begivenheder.

Den bevægelse mod den virkelige verden møder følger nogle meget omtalte undersøgelser, der skaber tvivl om, hvorvidt personlighed test og data præcist kan forudsige, om to mennesker vil være kompatible. I en sådan undersøgelse udgivet i februar, sagde psykologi forskere der var "ingen overbevisende beviser" at matchmaking software fungerede bedre end mere primitive metoder.

De store online-tjenester siger, at de ikke reagerer på disse undersøgelser. Men de er udsat for konkurrence fra tjenester, der er spring de algoritmer i alt, inklusive hvad med at vi, som lader folk kigge efter datoer baseret på første-date ideer, og Grouper, som sender seks personer på en blind gruppe udflugt.

"Vi bruger stadig vores matchende algoritmer," siger Mandy Ginsberg, formand for Match.com. "Men måske er det lidt lettere at gå ind i et rum fuld af mennesker mødes og snakke."

Online dating, synes det, kan også have ramt et plateau. De seneste data fra comScore, en analytics firma, viser, at trafikken på tværs af de 10 mest populære dating sites ikke steg i det forløbne år. Dette kan til dels på grund af den stigende popularitet af mobile dating apps. Alligevel dating-tjenester har typisk problemer med at holde fast brugerne. Succesfulde medlemmer, der skaffer elsker ofte slette deres konti. De, der ikke kan få trætte efter en alt for mange dårlige tidspunkter, så de tjenester, skal blænde dem og holde dem rundt længere. Det er der, de sociale arrangementer kommer ind

Nogle dating sites og apps har været i førerfeltet, når det kommer til ansigt-til-ansigt sammenkomster. Grindr, en mobil app rettet mod homoseksuelle mænd, først sprede ordet om sin service i 2009 ved at slutte sig sammen med lokale barer at smide partier. Det har nu fire millioner medlemmer. Og sites som Meetup har længe opfordret folk til at hestestald ligesindede individer til træf.

Men ikke alle virksomheder er solgt på idéen om at smide folk sammen på en bar og se hvad der sker. EHarmony, en af ​​de mere etablerede dating-tjenester, siger, at det ikke har nogen interesse i at flytte væk fra sin vægt på en videnskabelig tilgang.

"Vi er fokuseret på at få vores medlemmer til meningsfulde offline møder med mennesker, der er dybt kompatible, ikke skaber store glade timer," sagde Becky Teraoka, et selskab repræsentant.

Single Dad Guide