onsdag den 11. maj 2011

Team Dating er alle de vrede


Donell Roberson, som næsten 30 millioner andre amerikanske abonnenter til tjenester som Match.com eller eHarmony.com, brugte havde timer visning online profiler og udveksle e-mails, før oprettelsen datoer.

På det tidspunkt 33-årige Los Angeles resident, faktisk mødte de kvinder, selv om, at presset nyde sig selv var for intens. Og der var tidspunkter, som så ikke noget som deres fotos.

"Jeg har ikke tid nok, som det er," siger Roberson, en medicinsk salget Account Executive. "Jeg vil få humørsyg efter at have tilbragt hele den tid e-mail nogen, og så ikke have det sjovt på den dato."

Så han hørte om TeamDating.com, en ny hjemmeside, der sætter grupper af venner sammen. "Denne lød sjovt," sagde han.

Ligesom Roberson, i stigende grad andre singler frustrerede over typiske online dating-tjenester henvender sig til alternative "socialisering" websteder, som sender par ud på dobbelt eller tredobbelt for at lindre de spændinger, for at gå ud i par. De vigtigste dating sites, der reagerer på skiftet, er også at finde nye strategier til at holde kunderne kommer tilbage efter mere.

Frustreret singler har henvendt sig til online dating-tjenester i større antal hvert år siden den tendens tog fart i 2001, da det amerikanske marked oversteg $ 100 millioner.

Under sit højdepunkt vækst i 2002 og 2003 voksede online dating markedet med mere end 70 procent hvert år, nåede omkring 500 millioner dollars, ifølge Jupiter Research, et analysefirma virksomhed. Men væksten er aftaget til omkring 7 procent for disse websteder, mens socialisering sites som TeamDating.com eller Meetup.com vokser hurtigere.

Den nye lav-key steder, de fleste rettet mod personer ældre end 30, giver den enkelte mulighed for at deltage i gruppen aktiviteter eller Socials baseret på hobbyer eller interesser. Andre mere løst organiseret ikke-kommercielle sociale netværkssites som MySpace er også blevet meget populære, især blandt 15 - til 34-årige.

Selv om de væsentligste dating sites ikke har regnet ud, et alternativ til par dating, er de steder, mere aggressivt bejle singler med gratis forsøg og nye lokaliteter til formål at tage noget af arbejdet ud af jagten. Match.com nyligt indførte Chemistry.com. Ligesom eHarmony.com, tændstikker det kunder baseret på personlighed profiler.

Efter at have taget en 30-minutters test designet til at bestemme hormon niveauer og andre faktorer, modtager klienter deres personlighed type, med etiketter som "bygherre" eller "explorer". Hvis de er tilfredse med profilen, Chemistry.com sender derefter klienten fem kampe, som kan accepteres eller forkastes. Hvis en kunde afviser en kamp, ​​Chemistry.com sender en anden. Når kunden modtager en tiltalende kamp, ​​kan han eller hun sende et "hej" besked eller en e-mail til denne person.

Men den service mangler måske det punkt for nogle kunder. Begrebet lød lovende til Mike Wallace, en 36-årig IT-projektleder i Washington. Selvom han abonnerer på Match.com flere måneder siden, han sagde at han ikke føler sig meget komfortable med at skrive sin profil og sætte sig selv online for alle at se. Han sjældent kontrolleret websted og aldrig e-mailet nogen kvinder.

Men når Match.com e-mailet ham et tilbud om at prøve Chemistry.com gratis for tre måneder siden, besluttede han at prøve det. "Det personlighed profil var, hvad var så cool omkring det," Wallace sagde. "Og så vidt som den profil de gav mig efter jeg tog testen:. Døde på"

Men i de tre måneder, han har været brug af tjenesten, har Wallace ikke gået på en enkelt dag. De kvinder, der e-mailes, at de havde modtaget hans profil som et match ikke interesserer ham, man var i North Carolina. Og de få kampe han kontaktede har ikke reageret på hans e-mails.

Vil han med at prøve? Formentlig i et stykke tid, sagde han. Han sagde, at han indså, at møde nogen ville tage tid, og indrømmer, at han ikke har lagt meget arbejde i det, kontrol til kampe ugentlige på de fleste.

Ray Doustdar, 33, havde den samme følelse, da han og en ven udtænkt TeamDating et år og et halvt siden. Med en travl job som en corporate konsulent og flere venner bevæger sig væk eller blive gift, var Doustdar's omgangskreds svindende. Han havde prøvet Match.com og Yahoo Personals, men følte, som om han brugte for meget tid online.

Så et halvt år siden lancerede han og en ven TeamDating, hvor hold af venner register for at mødes med andre grupper til middag, drinks, en film eller en boldspil. Medlemskab - primært 25 - til 35-årige - ikke begynde at vokse, indtil omkring tre måneder siden. Doustdar siger, at det nu er 7.500 medlemmer.

For nu, gratis til abonnenter webstedets, han og hans partner håber at holde det på den måde ved at generere indtægter gennem reklamer.

Roberson team nu er væk fra stedet, fordi han er begyndt at se en kvinde, han mødte på et hold happy hour.

"Det er ligesom at gå ud nogen anden nat med en gruppe af min fyr venner," Roberson sagt. "Men vi behøver ikke at sidde i baren forsøger at ramme på folk."

Indystar.Com

How Facebook Changed Dating As We Know It