onsdag den 1. juni 2011

De Do's og don'ts af burnishing En Online Image


Af Carolyn Davis

Han beskriver sig selv på en dating hjemmeside som en 5-mund-10-tommer, 45-årige Fiskene, der er afslappet, slagfærdig, og søger at "finde en ven, og se hvor det går." På Facebook, siger hun Hun deltager Penn State, taler fransk, og "Ligesom de fleste ting, jeg bedre personligt."

Er hun flydende, eller bare hævder kredit for at vide et par ord? Hvis Mr. Fiskene blev sløve og hyper, ville han fortælle dig?

Når det kommer til at præsentere dig selv på nettet, mulighederne er uendelige for at håndværk den perfekte personlighed - uanset om dit mål er at skabe en realistisk selvportræt eller hengive sig til en lille personlighed primping.

Måske har du uddybe en beundringsværdig kvalitet og skjule andre, der er mindre tiltrækkende. Du kan justere din alder eller bruge en skærm navn eller persona, der kaster en mindeværdig - hvis ikke helt sandfærdige - billede.

Overraskende, siger eksperter fleste mennesker ender portrætterer sig selv på en måde, der er tæt på, hvem de virkelig er. Men alt fra, hvornår og hvorfor mennesker post Facebook-opdateringer til hvad billeder, de viser vil påvirke hvordan outsidere opfatter dem. Der er endda en hel industri af fagfolk, som specialiserer sig i manøvrering online optrædener.

"Brug nye medier, mennesker engagere sig i selektiv selvfremstilling," siger Joseph Walther, som studerer, hvordan internettet påvirker mellemmenneskelige relationer som en Michigan State University kommunikation professor.

Folk er blevet meget behændig og dygtig til at udnytte kapaciteten inden for nye kommunikationsteknologi for at optimere præsentationen af ​​dem selv. "

Og med et så stort publikum - Facebook rapporter mere end 500 millioner aktive brugere, mens omkring 16 millioner amerikanske voksne bruge dating eller andre sociale netværk websites - der ikke ønsker at blive set i det bedst mulige lys?

Det betyder alt fra aktivt at overvåge din "ven" tæller på Facebook (en undersøgelse Walther hjalp adfærd konstateret, at folks sociale appel var højest, når de havde omkring 300 venner, mere synes uoprigtig) til skønsomt plukke dine præferencer i bøger, bands, politik, og årsager.

"Jeg tror, ​​der er presset af at skabe noget fyndige og sjovt," siger Julie Reimer, en 39-årig Philadelphian, der har en Facebook-konto.

Det kunne være årsagen bag stillinger sendt af venner fra barer eller koncerter på weekend nætter. De bærer en underliggende budskab, Reimer regner, at "jeg er ude og ca. Jeg er ikke sidder hjemme på en fredag ​​aften på Facebook. "

Nogle gange er opdateringer til formål at få en reaktion - "Jeg havde den værste dag nogensinde" kan sigte på at drage sympati.

Reimer lever ikke af op-og nedture i Facebook - hun bruger dem ikke meget i disse dage - men hun har fanget sig selv at tænke over, hvordan hun kommer over på hjemmesiden. Der er en følelse af tilfredshed, siger hun, da hun stillinger en opdatering, og mange venner kommentere den.

Det er svært at trække ud meget mere manipulation end på Facebook, især hvis det virkelige liv venner set din side. Hvis du krav på, at shopping er en ødsel aktivitet, for eksempel, den ven, der bare gik på en tilbringe bender med dig i centeret ved bedre. Hun vil sandsynligvis ikke kalde dig ud online, men du vil blive fanget i din sandhed-tweaking.

I denne alder af mobiltelefon-kameraer, kan selv bekendte afsløre en løgn.

Siger Me 2,0 forfatter Dan Schawbel: "Måske 10 år siden kunne man slippe af sted med at stjæle slik fra en baby, men nu kan folk tage en mobiltelefon foto og du vil blive kendt som slik-stjæle fyr."

Det samme kan ikke siges om dating websites, hvor mulighederne vrimler at skræddersy dit billede, herunder ved noget så subtil som dit valg af et kaldenavn.

Ifølge britiske forskere, er mænd tiltrukket af skærmnavne, der tyder på fysisk tiltrækning, mens kvinder gerne skærmnavne at hentyde til intelligens. Der lover godt for "Knighttakesqueen2" af New Jersey, men måske ikke så meget for "U talkin til mig" i Downingtown og "SillySunflower 18" i Pottstown.

Men konstateringen af, at nogen speciel via en dating hjemmeside ikke er sikret ved udspekuleret løgn, siger Evan Marc Katz, 38, en dating coach i forstæderne Los Angeles og grundlægger af E-Cyrano.com, en dating profil-skrivning service.

Store løgne sabotage chancerne for en langsigtet relation, siger eksperter. Den kvinde, du mødte online måske have mødt dig til middag, fordi hun kunne lide din online-liste over "foretrukne" filosoffer (du nemt slap Bart Simpson). Men du er busted det øjeblik hun spørger din mening om Kierkegaard og du svarer med at tale om Eagles 'offensiv linje.

Nøglen til online dating succes er at vide, hvordan man skille sig ud fra alle de andre soul-mate-søgere.

"De fleste mennesker er ikke udstyret til at forstå, hvordan man med succes differentiere sig," siger Katz, der vurderer at han har skrevet mere end 1.000 online dating profiler.

Kan du fortælle sandheden ved at give en kedelig liste over dine kvaliteter, men at "der ikke betyder noget", når det kommer til dating - du skal bare lyde som alle andre. "Jeg kan lide cykling, vandreture, musik, film, rejser," Katz rasler ned fra erindringer om profiler tidligere, knap tager et åndedrag, før du fortsætter, "Jeg leder efter min bedste ven og partner i kriminalitet for en levetid på latter."

Efter klienter udfylde et detaljeret spørgeskema for at give Katz en fornemmelse af deres personlighed, han hjælper dem beskrive sig selv i det bedst mulige lys.

"En fotograf ikke sætte en maske på dit ansigt, hvis du er grim. En fotograf vil lys du godt, bruge en god linse fra en smigrende vinkel, "siger han. "Jeg er fange folks essensen i deres ord -. Bare ord, de ville ikke have overvejet at benytte"

Dresher hjemmehørende Lisa Taxin Pørtner brugte E-Cyrano til at skrive en profil hun udstationeret på match.com. Selvom hun kortvarigt dateret sin kommende mand, før du tænder til E-Cyrano (han havde ikke ringe igen efter et par datoer), da han så sin nye profil, skrev han at fortælle hende "store essay."

Mange flere mænd kontaktede hende efter hun udstationeret sin E-Cyrano profil, der var et skift fra, da hun skrev sin egen essay - og eksperimenterede med sandhed-telling. "Jeg fandt, at når jeg opført mig som 37 eller 38, fik jeg ikke meget respons." Hun fik mail, men når hun markeret en yngre aldersgruppe.

Erik Deckers, 43, er en Indianapolis-baseret ghost blogger og forfatter til Branding Yourself: Sådan Brug Social Media til at opfinde eller genopfinde sig selv.

Han hovedsagelig beskæftiger sig med internet billeder til erhvervsmæssige formål. Ligesom virksomheder, fremmer Deckers enkeltpersoner til at skabe et billede for sig selv, så når potentielle arbejdsgivere høre deres navn, de tror lyse, selvhævdende, kollegialt. Det handler om at skabe en personlig brand.

"Vi opfordrer ikke lyve," siger han. "Det handler om at være hvem du ønsker at være. Hvis du ønsker at være venlig, omsorgsfuld, og hjælpsomme, forhåbentlig er du denne person i det virkelige liv. Du ønsker ikke at præsentere dig selv som venlig og omsorgsfuld, hvis du er en idiot. "